“Sunt o femeie puternica?”

Publicat pe


p17

“Sunt o femeie puternica?”

E intrebarea pe care mi-a pus-o intr-una din zilele trecute o prietena. M-am uitat la ea intrebator, nu stiam ce sa-i raspund, nu stiam la ce se refera, nu stiam ce asteapta de la mine…

Apoi am vazut ca are ochii in lacrimi, gata- gata sa le dea frau liber… parea speriata.

Si a continuat: „crezi ca sunt o femeie puternica, daca am dus in suflet o iubire cat viata, fara ca nimeni sa simta asta, fara sa afecteze pe nimeni? Fara sa-mi afecteze in vreun fel casnicia de atatia ani de zile? O iubire, care nu este pentru sotul meu, desigur. Te intrebi de ce am facut-o? Pentru ca oricum nu mai conta…  Singura care a avut de suferit am fost eu, nimeni altcineva, dar pentru mine era totuna… asa  ca am preferat macar sa fac fericit pe alcineva, daca pe mine n-am putut… iar sotul meu este un om fericit”, mi-a zis vorbind cam precipitat.

Ceeee???  Doar am gandit. Dar am ramas muta. Si am simtit ca tacerea mea ii induce starea de panica pe care o vazusem ceva mai inainte. Gandea, cred, ca n-ar fi trebuit sa vorbeasca. M-am uitat muuult si lung la ea inainte de a-i raspunde. Stiam ca raspunsul meu ar fi putut sa-i darame echilibrul sufletesc pentru care trudise atatia ani. De aceea i-am spus cu toata convingerea de care sunt in stare si din tot sufletul, ca e cea mai puternica femeie pe care am cunoscut-o.

Si acum, dupa ce am „digerat” confesiunea ei, chiar cred ca e cea mai puternica femeie pe care o cunosc, pentru ca niciodata n-am banuit imensa povara din sufletul ei. Esti puternica draga mea, doar ca nu stiu daca se merita sa renunti atat de usor la tine, nici macar pentru a fi o femeie puternica…

Si  mai gandesc, ca nu m-ai fi intrebat, daca la randul tau nu ai fi avut indoieli asupra sacrificiului tau… Daca pe tine te ajuta gandul ca a fi puternica e de-ajuns, atunci…  esti puternica!

Lasă un răspuns

